[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]
"Nereye gideceğinizi bilmezseniz, oraya asla varamazsınız."
İnternette veya diğer offline mecralarda bir kampanya yaratmadan önce ilk belirlenmesi gereken başarı ölçütünün ne olduğudur. Bir mikrositenin başarısı ve başarısızlığı arasındaki farkı net pazartlama hedefleri ve bu hedefleri ölçmeye yarayacak araçların iyi belirlenip belirlenmemesi yaratır. Peki internette ürün standı olarak da adlandırılabilen mikrosite nedir? Mikrosite bir markanın ürün gamındaki herhangi bir ürüne veya sağladığı servise özel hazırlanmış, adından da anlaşılabileceği gibi gerek içerik gerek altsayfa sayısı açısından küçük websiteleridir.     Mikrositeler çoğunlukla ürün veya servis lansmanında veya relansmanında kullanılır, ve genellikle bir butona, bannera veya bir hypertext linke tıklanarak ulaşılır. Bir mikrositenin etkisini arttırmak için online promosyonun tüm yönleri gözönünde bulundurulmalıdır.Mikrosite ve kullanılan online ve offline tanıtım araçları viral kalitesine gölge düşürmeden, markaya refere ediyor mu ve diğer tüm araçlarla entegre olabiliyor mu? Diğer bütün bileşenlerin yanısıra ilk önce dikkat edilmesi gereken kurumsal renklerin nasıl vurgulandığı, logo yerleştirimi ve asıl marka sitesine ulaşım kolaylığıdır
   
Etkiyi maksimize edebilmek için diğer online pazarlama araçları nasıl kullanılıyor? Sadece mikrositenin hedef kitle tanımlaması gözönünde bulundurularak ve yukarıda bahsedilen kurumsal renk, logo gibi bileşenlerin doğru kullanılması etkiyi maksimize etmekte yeterli olmuyor, kuşkusuz ki diğer online pazarlama araçlarının da desteğini almak gerekiyor. Örneğin; newsletter içeriklerinde bile ürün veya servisin ayrıştırıcı özelliklerinin vurgulanması viral etkiyi ve aynı zamanda hedef kitlenin markayla ilgili daha çok bilgi sahibi olma isteğini arttırıyor. Mikrositenin ve kampanyanın yapısı medya geri dönüşü sağlayabilecek ve marka etkisini genişletebilecek kadar ilgi çekici mi? Gerçekten iyi senaryolanmış ve markayla örtüşen oyun, yarışma gibi çarpıcı elementlerle desteklenmiş mikrositeler site kullanıcılarının datasını toplamakla beraber, yüksek medya geri dönüşü de sağlıyor. Mikrositenin başarısının ölçülebilmesi için bu gibi hedeflerin, başarı kriterlerinin önceden kararlaştırılmış olması gerekiyor. Son günlerde mikrosite çalışmaları için en çok tercih edilen pazarlama hedefi viral etki yaratmak ve sıklıkla tercih edilen ölçümleme de yüksek ziyaretçi ve/veya üye sayısını yakalamak. İnternette viral etki yaratmanın offline mecralara göre kolaylığı, birçok kampanyanın hedeflerine ulaşmasını mümkün kılıyor, Böylece çok daha fazla sayıda insan internet üzerinde dış etkenler tarafından mesaj iletim süreci zedelenmeden, markayla birebir dialog kuruyor ve mesaj etkinliği artıyor. Maliyet ve ulaşılan hedef kitlenin büyüklüğü göz önünde bulundurulduğunda, offline mecralarla nazaran mikrosite ve internet üzerinde tanıtım maliyetleri oldukça efektiv kalıyor. Günümüzde yüzbinlerce, hatta milyonlarca insanın bir mikrositeyi ziyaret etmesi veya üye olması, yani markayala birebir iletişime geçmesi olağan karşılanıyor.
İnternet reklamcılığı sektördeki yerini aldığından beri birçok terim ve kısaltma da reklamcıların günlük konuşmalarında yer edinmeye başladı. Ne yazık ki hala birçoğu Türkçe?de karşılık bulamadı ve İngilizce kullanılmaya devam ediliyor. Bu terimlerden en sık kullanılanları:
 
Ad Server: Reklam sunucusu, bannerların yayınlanacakları websitesindeki önceden belirlenmiş alana yerleştirilmelerini, görüntülenme ve kliklenme gibi analitik bilgilerin takibini sağlayan kullanıcı arayüzü.
 
Conversion: Dönüşüm; herhangi bir online reklam aracıyla (Banner, içerik bağlantılı reklam kutusu) siteye gelen ziyaretçinin istenen aktiviteyi gerçekleştirmesi. Bu aktivite satınalma, bülten aboneliği, site üyeliği gibi, siteyi ziyaret etmenin dışında herhangi bir aktivite olabilir.
 
Conversion rate: Önceden belirlenen aktiviteyi gerçekleştiren ziyarteçilerin, tüm ziyaretçilere yüzdesel oranı.
 
CPA (Cost Per Aqusition): Sadece conversion yaratan ziyaretçiler için maliyet hesaplanan model.
 
CPC (Cost Per Click): Kliklenme başına maliyet sistemi; sadece bannerı veya diğer bir online reklam formatını klikleyen ziyaretçi başına ödeme yapılan sistem.
 
CPM (Cost Per Thousand Impressions): Görüntülenme başına ödeme yapılan sistem, 1000 görüntülenme bir ünite olarak sayılır ve bu ünite üzerinden fiyatlandırılır.
 
CPM fiyatı, CPM ünitesi sayısıyla çarpılarak toplam maliyet bulunur. Örneğin; CPM?i 10$?dan bir milyon görüntülenmede toplam maliyet 10.000$?dır.?1.000.000 / 1.000 = 1.000 ünite?1.000 ünite X $10 CPM = $10.000 Toplam
 
CTR (Click-through rate): Kliklenme oranı. Bannerı veya herhangi başka bir online reklam formatını klikleyenlerin, görüntüleyenlere yüzdesel oranı.
 
Örneğin; bannerı bir milyon kişi görüntülediyse ve 100.000 kişi kliklediyse kliklenme oranı %1?dir.?1.000.000 / 100.000 = 0,1=%1
 
 
 
Impression: Herhangi bir online reklamın görüntülenme sayısı
 
Main Page Traffic: Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin sadece anasayfasının görüntülenme sayısı.
 
Page view: Bir websitesi sayfalarının toplam görüntülenme sayısı.
 
PPC (Pay per click): Kliklenme başına ödeme sistemi.
 
RON (Run Of Network): Sayfa veya site hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir websiteleri kümesinin, tüm site ve sayfalarında sayfalarında bannerların yayınlanması.
 
ROS (Run Of Site): Sayfa hedeflemesi yapılmadan, belirlenen bir sitenin tüm sayfalarını ifade eder.
 
SEM (Search Engine Marketing): Arama Motoru Pazarlama; açık arttırma sistemiyle anahtar kelimeleri seçerek arama motorlarında ücretli listelenme çalışması.
 
SEO (Search Engine Optimization): Arama Motoru Pazarlama; arama motorlarında organik(ücretsiz/doğal) sıralanma listelerinde üst sıralarda yer alabilmek için yapılan optimizasyon çalışması.
 
Unique visitors: Tekil ziyarteçi; belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda siteyi görüntüleyen tekil ziyaretçi sayısı. Çoğunlukla IP adresleri üzerinden takip edilerek hesaplanır, siteyi ziyaret eden her bir IP adresi tekbir kişi sayılır.
 
Web site traffic: Belirli bir zaman aralığında, genellikle bir ayda sitenin ve tüm sayfalarının görüntülenme sayısı.
 
 
 
Günümüzde en büyük bağımsız video streaming websitesi olan Metacafe tüm dünyada kullanıcılarına, global video paylaşımını imkanı sağlıyor. Yayına girdiği ilk günden beri büyük ilgi gören Metacafe, video streamingin yanı sıra zengin metin içeriğiyle de dikkat çekiyor. Tescilli VideoRank? teknolojisini kullanarak,Metacafe en eğlenceli ve yüksek kaliteli videoları daha üst sıralara çıkarıyor. 10 milyonu Avrupa olmak üzere 25 milyonluk tekil kullanıcı sayısıyla her türlü videonun viral etki yaratmasına büyük katkıda bulunuyor. Türkiye?de de bir milyona yakın tekil ziyaretçisi bulunan Metacafe?de ayda 400 milyona yakın video görüntüleniyor.